آشنایی با گیاه رز هلندی

ارسال شده در 23 خرداد ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
46 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه رز هلندی با نام علمی Rosa hybrida  از خانواده ی Rosacea می باشد. گل رز هلندی گونه ای از رز می باشد که به دلیل عطری که دارد معروف می باشد و بصورت شاخه بریده یا بوته ای نگهداری می شود. ارتفاع این گیاه تا حدود 1متر نیز می رسد. تکثیر این گیاه از طریق قلمه و بذر می باشد.

آشنایی با گیاه رز هلندی

شرایط لازم برای نگهداری گیاه رز هلندی:

نور: نیاز به محیطی پر نور دارد که در طول روز 6تا8 ساعت نور دریافت کنند. نور ابتدای صبح برای گیاه رز مناسب می باشد.

دما: گیاه رز نسبت به باد های زمستان حساس می باشد و بهتر است در مکان های سردسیر در کنار دیوار کاشته شود.

رطوبت: در زمان گلدهی نیاز به رطوبت کمی دارد. در نگهداری گیاه رز نباید از غبار پاشی استفاده کرد.

آبیاری: هر چه سن گیاه کمتر باشد نیاز به آبیاری بیشتری دارد. گیاه رز نیاز آبی بالایی دارد و در هر بار آبیاری باید مقدار کافی آب به گیاه برسد و خاک گیاه تا عمق مرطوب شود. بهتر است آبیاری گیاه به صورتی باشد که برگهای گیاه خیس نشود.

خاک: نیاز به خاکی غنی و با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: در طی دوره رشدی نیاز به کوددهی منظم دارد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

آشنایی با گیاه رز هلندی

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه گل رز هلندی:

1- علت زرد شدن برگها در گیاه گل رز هلندی چیست؟

علت زردی برگها یا به دلیل افزایش سن گیاه می باشد یا کمبود عناصر منیزیم و آهن. اگر برگهای پیر و پایینی گیاه زرد شود طبیعی می باشد اما اگر برگها زرد و رگبرگها سبز بماند به دلیل کمبود آهن در گیاه می باشد، کمبود منیزیم در گیاهان مانند کمبود آهن می باشد با این تفاوت که رنگ پریدگی شدید تر می باشد و علائم کمبود در برگهای پایینی گیاه دیده می شود. اگر گیاه علائم کمبود را از خود نشان داد می توان از کود های آهن دار و منیزیم دار استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

2-علت پژمردگی گیاه و چسبناک شدن برگها در گیاه رز هلندی چیست؟

علت پژمردگی و چسبناکی برگها تغذیه حشره شته از گیاه رز می باشد یکی از افات شایع در گیاه رز شته می باشد این حشره دا ابتدای بهار بیشترین فعالیت را دارد در ابتدای فصل بهار می توان با استفاده ار کود های تقویتی گیاه خور دا تقویت کنی تا نسبت به این آفت مقومت بیشتری داشته باشد همچنین با آب پاشی روی گیاه می توان علیه این آفت اقدام کرد در صورتی که جمعیت حشره بالا باشد می توان از سموم حشره کش استفاده کرد

3- علت ایجاد لکه های قهوه ای و سیاه روی برگها و شاخه گل رز هلندی  چیست؟

علت ایجاد این لکه ها روی برگه بیماری قارچی می باشد که در صورتی که گسترش پیدا کند موجب ریزش برگها می شود. بهتر است زمانی که برگ ها ریزش پیدا می کنند جمع آوری شوند همچنین گیاه نیاز به تهویه مناسب دارد و بهتر است در طول روز نور مستقیم آفتاب دریافت کند تا احتمال آلودگی به این بیماری کاهش پیدا کند. درصورتی که آلودگی گسترش پیدا کند می توان از سموم قارچکش استفاده کرد.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401