آشنایی با گیاه برگ بیدی

ارسال شده در 20 اردیبهشت ماه 1401

135 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه برگ بیدی با نام علم Tradescantia بومی امریکای جنوبی می باشد. گیاهی علفی است که در تمام طول سال رشد می کند. دارای برگهایی بیضی بدون دمبرگ می باشد که گونه های مختلفی دارد و در رنگهای سبز، ابلق وبنفش دیده می شود،گلهای این گیاه در تابستان تشکیل می شود وعمر کوتاهی دارد.این گیاه بیشتر به عنوان گیاه پوششی استفاده می شود. این گیاه در اب هم رشد می کند و روش تکثیر ان قلمه ساقه برگدار و تقسیم بوته می باشد.

شریط نگهداری

نور:گیاه برگ بیدی نیاز نوری بالایی دارد که در نور مستقیم و غیر مستقیم رشد می کند و گونه هایی از ان که دارای برگ بنفش و ابلق  می باشد در صورتی که نور کافی دریافت نکند برگهای ان کمرنگ شده و از بین می رود.

دما:گیاه برگ بیدی گیاهی مقاوم به تغیرات دمایی است و فقط در صورتی که در دمای کمتر از 10درجه قرارگیرد دچار تنش می شود و برگ ها از بین می رود.

رطوبت:گیاه برگ بیدی به رطوبت متوسط حدود 40تا60 درصد نیاز دارد واگر رطوبت کم باشد می توان از یکی از روش های رطوبت رسانی مانند اسپری اب، ایجاد جزیره و بخور استفاده کرد.

آبیاری:گیاه برگ بیدی حتی در کم ابی هم رشد می کند و هر زمانی که سطح خاک تا عمق یک بند انگشت یا حدود 2سانتیمتر خشک باشد می توان گلدان را ابیاری کرد.

خاک:برای رشد بهتر این گیاه از خاک نیمه سنگین استفاده می شود.

تغذیه: برای رشد بهتر این گیاه می توان از کود های تقویتی استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

آشنایی با گیاه برگ بیدی

سوالات متداول در زمینه نگهداری برگ بیدی

1-علت چسبندگی و بدشکلی برگ بیدی چیست؟

علت این عارضه وجوت حشرات افت می باشد که برای رفع این مشکل می توانید از سموم حشره کش  استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

2-علت رنگ پریدگی در گیاه برگ بیدی چیست؟

این مشکل به دو علت 1.کمبود نود2. تغذیه نامناسب ایجاد می شود .در صورت نبود نور کافی برگ ها دچار رنگ پریدگی می شوند که با انتقال گلدان به مکانی که نور کافی برای رشدگیاه را دارد این مشکل حل می شود همچنین در صورتی که کود دهی به گیاه بیش از حد باشد برگها دچار رنگ پریدگی می شود و بهتر است کوددهی درصورت نیاز گیاه با دوز مناسب استفاده شود برای کسب اطاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید.

3-علت پوسیدگی ساقه در گیاه برگ بیدی چیست؟

علت این عارضه ابیاری بیش از حد این گیاه می باشد برای جلوگیری از این مشکل باید ابیاری فقط در زمان نیاز گیاه یعنی هنگامی که سطح خاک گلدان تا عمق 2سانتیمتر خشک باشد باید انجام شود.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401