آشنایی با گیاه برگ انجیری

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

52 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آشنایی با گیاه برگ انجیری:

گیاه برگ انجیری با نام علمیMonstera deliciosa  گیاهی بومی آمریکای جنوبی می باشد. دارای برگ های پهن با شکاف و سوراخ هایی روی برگ است که دلیل این شکاف ها به زادگاه این گیاه و برای افزایش مقاومت این برگ به باران های سیل آسا برمی گردد. این گیاه به دلیل شکل ظاهری برگ ها و همچنین مقاومت گیاه به شرایط محیطی داری محبوبیت زیادی بین مردم است. خود گیاه سمیتی ندارد اما میوه آن سمی است.

تکثر برگ انجیری:

تکثر گیاه برگ انجیری به سه روش: خوابانیدن قلمه هوایی، بذر و قلمه ساقه می باشد.

شرایط نگهداری گیاه برگ انجیری:

نور: گیاه برگ انجیری نیاز به نور مستقیم ندارد و در نیمه سایه بهترین رشد را دارد و نور مستقیم باعث آسیب دیدن برگ ها می شود.

دما: گیاه برگ انجیری نسبت به دمای هوا حساس نمی باشد.

رطوبت: محیط گرم و مرطوب برای رشد این گیاه ایده آل است و برای رطوبت رسانی می توان  یکی از روش های رطوبت رسانی مانند جزیره،اسپری آب و بخور را استفاده کرد.

آبیاری: هر چه دمای هوا بالاتر باشد نیاز آبی این گیاه بیشتر می شود ولی به طور کلی زمانی که سطح خاک به عمق یک بند انگشت یا 2 تا 3 سانتی متر خشک باشد می توان آآآبیاری مجدد را انجام داد.

خاک: گیاه برگ انجیری نیاز به خاک سبک با زهکشی مناسب دارد.

تغذیه: نیاز به تغذیه خاصی ندارد اما برای عملکرد بهتر می توان در فصل بهار وتابستان از کود های تقویتی استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه برگ انجیری:

1-علت از بین رفت شکاف های درگیاه برگ انجیری چیست؟

اگر گیاه در مکانی باشد که نور کافی به آن نرسد این شکاف ها در برگ های جدید از بین می رود برای رفع این مشکل می بایست گیاه را به مکانی که نور کافی برای رشد گیاه را دارد جابجا کرد.

2-علت لوله ای شدن برگ های گیاه برگ انجیری چیست؟

علت این عارضه عموما آبیاری نامناسب گیاه می باشد نباید آبیاری گیاه نا منظم باشد؛ گیاه دچار تنش خشکی می شود. هنگامی که سطح خاک گیاه تا عمق حدود 2سانتی متری خشک باشد باید آبیاری انجام شود.

3-علت قهوه ای شدن نوک برگ ها در گیاه برگ انجیری چیست؟

علت این عارضه کم آبی گیاه می باشد و باید آبیاری گیاه در زمان مناسب و هنگامی که سطح خاک تا عمق 2 تا 3 سانتی متری خشک است انجام شود.

4-علت ایجاد نقاط قهوه ای و ایجاد تار عنکبوت در زیر برگ ها چیست؟

این عارضه به دلیل فعالیت کنه دو نقطه ای می باشد و همراه رنگ پریدگی دیده می شود برای حل این مشکل می توان از سموم کنه کش وتمیز نمودن برگ های گیاه استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401