آشنایی با گیاه اکالیپتوس

ارسال شده در 08 تیر ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
126 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه اکالیپتوس با نام علمی Eucalyptus cinerea  شاید بیشتر به عنوان غذای مورد علاقه کوالا شناخته شود. این درخت همیشه سبز می تواند در محیط طبیعی استرالیایی خود به ارتفاع 18 متر یا بیشتر رشد کند، اما در باغ های خانه، معمولا کوچک و در ارتفاع حدود 1.5تا 3متر باقی می ماند. دارای پوست قهوه ای مایل به قرمز است و برگ‌ها به رنگ نقره‌ای تا سبز مایل به آبی هستند و هنگامی که تیره می‌شوند، عطر خاصی را ایجاد می‌کنند. درختان اکالیپتوس بهتر است در بهار کاشته شوند. آنها سرعت رشد بالایی دارند و می توانند چندین سانتیمتر در سال افزایش پیدا کنند. توجه به این نکته ضروری است که پوست، برگ ها و شیره اکالیپتوس هم برای انسان و هم برای حیوانات خانگی سمی است.

آشنایی با گیاه اکالیپتوس

شرایط لازم برای نگهداری گیاه اکالیپتوس:

نور: اکالیپتوس نور زیاد را دوست دارد، بنابراین گیاه خود را در مکانی در فضای سبز خود قرار دهید که روزانه حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کند. به همین ترتیب، گیاهان اکالیپتوس که در داخل خانه رشد می کنند باید در نزدیکی یک پنجره دارای نوری زیاد نگهداری شوند، ترجیحا پنجره ای که رو به جنوب باشد.

دما : اکالیپتوس دماهای گرم را بین 18تا23 درجه ترجیح می دهد و نمی تواند مدت طولانی در معرض در دمای زیر 10درجه دوام بیاورد  بنابراین اگر گیاه در گلدان کاشته می شود، در فصل های سرد سال گلدان باید در داخل خانه نگهداری شود .

رطوبت: گیاه اکالیپتوس رطوبت نسبی نیاز دارد و نسبت به رطوبت بالا حساس می باشد.

خاک: اکالیپتوس می تواند اکثر انواع خاک را تحمل کند، اما به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد. برای گیاهان کانتینری، از مخلوط گلدانی با زهکشی خوب استفاده کنید. pH خاک کمی اسیدی تا خنثی بهترین است.

آبیاری: اکالیپتوس پس از گسترش ریشه در خاک تا حدودی به خشکی مقاوم است با این حال، واقعاً دوست ندارد برای مدت طولانی خشک بماند، و انجام این کار ممکن است باعث ریزش برگ ها یا شاخه های آن شود. بهتر است گیاه اکالیپتوس یک برنامه منظم آبیاری داشته باشد و هر زمان که خاک گیاه خشک بود آبیاری انجام شود.

خاک: گیاه اکالیپتوس نباز به خاکی با زهکشی مناسب دارد.

کود: اگر گیاه در فضای سبز کاشته شود، معمولا به کود دهی نیازی ندارد اما گیاهان گلدانی مواد مغذی خود را سریعتر از دست می دهند و در طی فصل رشدی به آبیاری نیاز دارند.

آشنایی با گیاه اکالیپتوس

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه اکالیپتوس

1-علت ایجاد سوراخ های کوچک رو تنه گیاه اکالیپتوس چیست؟

اکالیپتوس نسبتاً عاری از هرگونه آفت یا بیماری مهم است. اما ممکن است گاهی اوقات حفره های را روی تنه اکالیپتوس مشاهده کنید، به خصوص در گیاهان تحت استرس. سوراخ های پوست، تراوش شیره و تغییر رنگ شاخ و برگ از نشانه های هجوم آفت سوسک چوبخوار است بههتر است گیاه تحت تنش نباشد و با کوددهی گیاه را تقویت کنید در صورتی که تعداد سوراخ ها زیاد باشد می توان از سموم حشره کش استفاده کرد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

2-علت ریز برگها در گیاه اکالیپتوس چیست؟

یکی از علت های اصلی ریزش برگها آبیاری نامناسب است گیاه اکالیپتوس نسبت به تنش خشکی حساس می باشد و در صورتی کهمدت زمان زیادی آبیاری نشود دچار ریزش برگ می شود. بهتر است گیاه اکالیپتوس برنامه منظمی برای آبیاری داشته باشد و مدت زمان زیادی خاک گیاه خشک نباشد.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401