آشنایی با گیاه اپیمدیوم

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
47 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

اپیمدیوم ها بومی جنگل‌های آسیا و نواحی مدیترانه هستند، این گیاه ده‌ ها گونه را در بر می‌گیرد. جز گیاهان چند ساله هستند. اپیمدیوم ها به عنوان گیاهان پوششی زمین در مناطق نیمه سایه دار عمل می کنند. اکثرا دارای برگ های قلبی یا پیکانی با علائم قرمز هستند. آن ها در بهار گل هایی در رنگ های قرمز، صورتی، بنفش، سفید، زرد و نارنجی تولید می کنند که هر کدام دارای چهار گلبرگ هستند. گل‌ها روی ساقه‌های بی‌برگ کمانی رشد می‌کنند و به نظر می‌رسد که در بالای گیاه شناور هستند. در طول پاییز، شاخ و برگ ها ممکن است بسته به نوعشان ، قرمز، زرد یا برنزی شوند.

مراقبت از اپیمدیوم

نور: این گیاهان نور جزئی یا کم نور را ترجیح می دهند. برای مکان هایی با آفتاب زیاد مناسب نیستند. آنها در زیر درختان یا نزدیک سازه های بزرگتر رشد می کنند.

خاک: در خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارند و نمی توانند شرایط مرطوب را تحمل کنند.

سطح pH خاک: به طور کلی، بیشتر اپیمدیوم ها شرایط خاک خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می دهند.

اب: از آنجایی که این گیاهان به خشکی مقاوم هستند، نیازی به برنامه آبیاری منظم نخواهند داشت. فقط زمانی آبیاری کنید که خاک شروع به خشک شدن کند، مطمئن شوید که خاک به درستی زهکشی می شود.

دما و رطوبت: آنها می توانند طیف وسیعی از درجه حرارت و رطوبت را تحمل کنند.

کود: هر بهار کمپوست اضافه کنید.

هرس: هرس فقط برای گونه های همیشه سبز اپیمدیوم ضروری است. در اوایل بهار، قبل از ظهور گل ها، بهتر است شاخ و برگ ها را هرس کنید.

تکثیر: تقسیم یک راه عالی برای نگهداری گیاهان اپیمدیوم است. بهتر است در بهار پس از گلدهی یا در اواخر تابستان تا اوایل پاییز این کار را انجام دهید. با استفاده از بیل، خاک اطراف گیاه را به آرامی شل کنید.هنگامی که خاک شل شد و ساختار ریشه می تواند جابجا شود، گیاه را به آرامی جدا کنید. با استفاده از بیل و برش، سیستم ریشه را برش دهید تا گیاه تقسیم شود. مطمئن شوید که هر بخش دارای سیستم ریشه و شاخ و برگ سالم است.هر بخش را در محل مورد نظر خود بکارید.

آفات و بیماری ها

 خرگوش ها و حلزون ها ممکن است شاخ و برگ را نیش بزنند، اما اغلب باعث آسیب دائمی نمی شوند.

شپشک های انگور و ویروس موزاییک می توانند این گیاهان را تحت تاثیر قرار دهند. برای رفع این موارد با کارشناسان متخصص شهر گیاه در ارتباط باشید.

علاوه بر این ها اگر خاک به درستی زهکشی نشود به دلیل رطوبت بیش از حد در خاک پوسیدگی ریشه ممکن است مشکل ساز شود. پوسیدگی ریشه باعث تغییر رنگ، زرد، پژمرده شدن، برگ های کوچک، ساقه های خیس و ریشه های تیره و نرم می شود. برای رفع این مشکل، گیاه را به آرامی جدا کرده و مناطق آلوده را جدا کنید و کمپوست یا ماسه  برای افزایش زهکشی استفاده کنید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401