آشنایی با گیاه ادریسی

ارسال شده در 20 اردیبهشت ماه 1401

65 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه ادریسی با نام علمی Hydrangea گیاهی بومی شرق اسیا می باشد.گل ادریسی به دلیل داشتن تنوع بالا دارای محبوبیت زیادی است که هم در اپارتمان هم فضای سبز کار برد دارد. دارای انواع مختلفی مانند ماکروفیلا، لطیف، پانیکل و برگ بلوطی است .از جمله گل های زمستانه است که در زمستان و هوای سرد رشد بهتری دارد.تکثیر از طریق قلمه ساقه، بذر،خوابانیدن و تقسیم بوته صورت می گیرد.

شرایط لازم برای نگهداری گیاه ادریسی:

نور:گیاه ادریسی برای گلدهی نیاز به نور کافی دارد در حالت کلی نیاز به تابش نور مستقیم ندارد ولی برای گلدهی در بهار و زمستان نور بیشتری می خواهد.

دما:گیاه گل ادریسی در بازده دمایی15تا20 درجه بهترین رشد خود را دارد و در شرایط سرد گلدهی خود را اغاز می کند.

رطوبت:گیاه ادریسی نیاز به رطوبت دارد که می توان از یکی از روش های رطوبت رسانی مانند جزیره، بخور و اسپری اب استفاده کرد فقط باید توجه شود اسپری اب در سایه انجام شود تا از سوختگی گل جلوگیری شود.

ابیاری: این گیاه نسبت به ابیاری حساس بوده و نباید دچار شوک شود باید ابیاری به موقع انجام شود و سطح خاک این گل باید مرطوب باشد.

خاک: به خاک حساسیت خاصی ندارد. در خاک اسیدی رنگ گلها ابی و در خاک قلیایی صورتی می شود

تغذیه: برای گلدهی مناسب نیاز به برنامه تغذیه ای و استفاده از کودهای تقویتی  می باشد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه ادریسی:

1-علت زرد شدن برگ ها و سبز ماندن رگبرگ ها در گیاه ادیسی چیست؟

علت این عارضه کمبود اهن می باشد که می توان با استفاده از کود اهن این مشکل را برطرف کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کارشناسان متخصص و مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید.

2-علت ایجاد پوشش سفید روی برگ های گیاه ادریسی چیست؟

علت این عارضه بیماری قارچی سفیدک سطحی می باشد که در زمانی که هوا سرد و مرطوب باشد ایجاد می شود با ایجاد تهویه مناسب همچنین استفاده از قارچ کش می توان این مشکل را حل کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانی با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شه گیاه در ارتباط باشید.

3-علت ایجاد نقاط نارنجی در زیر برگهای گیاه ادریسی چیست؟

علت این عارضه بیماری  قارچی زنگ می باشد که برای برطرف نمودن این مشکل می توان از قارچکش استفاده کردبرای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401