آشنایی با گیاه آگاو

ارسال شده در 16 خرداد ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
115 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه آگاو با نام علمی Agave دارای 400گونه مختلف می باشد و بومی مناطق مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی می باشد. برگ ها در این گیاه کشیده و گوشتی می باشد که بدن دمبرگ مستقیم به تنه گیاه متصل می باشد، حاشیه برگ ها در گونه های مختلف متفاوت می باشد و ممکن است در حاشیه برگه ها خار وجود داسته باشد یا صاف باشد. برخی از گونه های گیاه آگاو دارای رشد کمی هستند و می توان در داخل آپارتمان از آنها نگهداری کرد اما بصورت عمومی در فضای باز از آنها نگهداری می شود. تکثیر این گیاه از طریق پاجوش و بذر می باشد.

آشنایی با گیاه آگاو - شهر گیاه

شرایط لازم برای نگهداری گیاه آگاو:

نور: این گیاه نیاز به نور زیاد و مستقیم دارد و مناسب مکان های سایه دار و کم نور نمی باشد اگر در آپارتمان نگهداری می شود بهتر است در کنار پنجره جنوبی نگهداری شود.

دما: گیاه آگاو از خانواده ساکولنت ها می باشد و نسبت به دمای بالا مقاومت خوبی دارد روی سطح برگ پوشش کرکی وجود دارد که از تبخیر و تعرق گیاه جلوگیری می کند.

رطوبت: نیاز به رطوبت رسانی ندارد و رطوبت محیط برای نگهداری این گیاه کافی می باشد.

آبیاری: نیاز به آبیاری زیاد ندارد و زمانی که سطح خاک تا عمق 2-3سانتیمتری خشک باشد می توان آبیاری کرد اما مقدار آب آبیاری نباید زیاد باشد و فقط باید ریشه گیاه مرطوب شود.

خاک: نیاز به خاکی سبک با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: در طول دوره رشدی نیاز به کودهای تقویتی دارد.

آشنایی با گیاه آگاو

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه آگاو:

1-علت قهوه ای شدن ابتدای برگها و پژمردگی گیاه آگاو چیست؟

علت این عارضه آبیاری بیش از حد گیاه می باشد. این گیاه نیاز به برنامه ای منظم برای آبیاری دارد و مقدار آبیاری نباید بیش از حد باشد همچنین خاک های سنگین باعث می شود آب اطراف ریشه باقی بماند و گیاه دچار پوسیدگی شود.

2-علت ایجاد حفره روی برگها د گیاه آگاو چیست؟

گیاه آگاو نسبت به آفات مقاوم می باشد اما گاهی برخی از حلزون ها از برگهای این گیاه تغذیه می کنند که باعث ایجاد این حفره ها و ضعف گیاه می شود. در صورت آلودگی می توان حلزون ها را جمع کرد و در صورتی که تعداد بالا باشد می توان از سموم حلزون کش استفاده کرد. برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

3-علت رشد کم و رنگ پریدگی برگها در گیاه آگاو چیست؟

علت رنگ پریدگی و رشد کم در گیاه عدم دریافت نور کافی می باشد این گیاه نیاز به دریافت نور مستقیم دارد اگر در خانه نگهداری می شود بهتر است در کنار پنجره قرار گیرد و نور مستقیم دریافت کند و اگر در محیط باز قرار دارد بهتر است در مکانی کاشته شود که سایه نباشد.

 


برچسب ها:

نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401