آشنایی با گیاه آئونیوم

ارسال شده در 12 مرداد ماه 1401

35 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه آئونیوم با نام علمی Aeonium spp. بومی شمال آفریقا می باشد که دارای برگ های گرد این رزت های مشخص می توانند یک رنگ ثابت یا رنگارنگ در رنگ های سفید، زرد، قرمز و سبز باشند گل‌های کوچک ستاره‌مانند به‌صورت خوشه‌ای از مرکز روزت‌ها رشد می‌کنند. این گیاهان آهسته رشد می کنند و ممکن است پنج سال طول بکشد تا دسته های کوچک گل از مرکز گل رز تولید کنند.

آشنایی با گیاه آئونیوم

شرایط لازم برای نگهداری گیاه آئونیوم:

نور

مانند بسیاری از ساکولنت ها، گیاهان آئونیوم در آفتاب کامل تا نیمه سایه بهترین رشد را دارند در تابستان های گرم و شرایط بیابانی، سایه روشن ممکن است ضروری باشد. در داخل خانه، نور غیر مستقیم زیاد نیاز دارند..

دما

در محدوده دمایی 13تا25 رجه بهترین رشد را دارد.

رطوبت

این گیاهان آب و هوای مدیترانه ای را ترجیح می دهند - نه خیلی گرم، نه خیلی سرد و نه خیلی خشک. رشد آئونیوم ها در خاک مرطوب و سایه دار باعث رشد آنها در گرمای زیاد می شود، اما فصل رشد واقعی آنها زمستان تا بهار است

آبیاری

در فصل زمستان، هر زمانی که سطح خاک خشک شد، آبیاری کنید اما در بهار و تابستان هر زمانی که خاک به عمق یک بند انگثت یا حدود دو سانتیمتر خشک باشد آبیاری باید انجام شود

این گیاهان رطوبت بیشتری نسبت به سایر ساکولنت ها دوست دارند، اما رطوبت بیش از حد یا قرار دادن آنها در خاک مرطوب باعث پوسیدگی ریشه می شود.

خاک

مخلوط لومی شنی یا مخلوط گلدانی معمولی اصلاح شده با پرلیت بهتر از مخلوط مخصوص ساکولنت ها و کاکتوس ها است زیرا آئونیوم ها به مقداری رطوبت نیاز دارند

کود

مانند دیگر ساکولنت ها در طی فصل رشدی نیاز به کوددهی دارد

آشنایی با گیاه آئونیوم

 

مشکلات رایج در نگهداری گیاه آئونیوم:

آئونیوم ها شته ها، شپشک های آردآلود، کنه ها و سپر دار معمولی را جذب می کنند. شته ها و شپشک های آردآلود عسلک ترشح می کنند که مورچه ها را به سوی ساکولنت ها جذب می کند خلاص شدن از شر مورچه ها از ساکولنت ها با جوانه های سفت یا برگ های روزت کار آسانی نیست. بعد از اینکه مورچه ها از بین رفتند، روی از بین بردن سایر آفات تمرکز می کنید. گیاه را با اسپری آب یا صابون حشره کش ملایم درمان کنید تا این حشرات از بین بروند.

ریزش برگ های گیاه

ریختن برگ های پایینی آئونیوم کاملا طبیعی است.گاهی ریزش برگها به دلیل وارد شدن به خواب زمستانی می باشد به سادگی گیاه را به حال خود رها کنید تا استراحت کند و سعی نکنید به آن کمک کنید. خواب نیز زمان مناسبی برای برداشتن قلمه ساقه از گیاه نیست.

دیگر دلیلی که باعث ریزش برگها می شود آبیاری نامناسب است آبیاری گیاه اگر زیاد و یا کمتر از نیاز گیاه باشد برگهای گیاه دچار ریزش می شود.

قهوه ای شدن برگ ها

اگر گیاه بیش از حد نور خورشید را دریافت کند، برگ ها دچار آفتاب سوختگی می شوند. می توانید برگ های سوخته را بردارید یا صبر کنید تا به طور طبیعی بریزند. گیاه را به مکانی با نور مستقیم خورشید کمی کمتر منتقل کنید.

پژمرده شدن شاخه اصلی

اگر یک آئونیوم منشعب با گیاه مادر اصلی دارید که گل داده است، به نظر می رسد که شاخه در حال مرگ است. این گیاه در حال مرگ است، اما می توانید با استفاده از یک ابزار برش تیز و تمیز، گیاه را نجات دهید تا سر را از جایی که گل رز و گل قبلاً شکوفا شده است جدا کنید. ممکن است در ابتدا خیلی زیبا به نظر نرسد، اما شاخه باید دارای بچه هایی (شاخه) باشد که به رشد خود ادامه می دهد و در نهایت گل می دهد.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401