آشنایی با گل رز مینیاتوری:

ارسال شده در 23 خرداد ماه 1401

106 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گل رز مینیاتوری Spray Rose Miniature از خانواده ی Rosacea می باشد. گل رز مینیاتوری دارای ظاهری ظریف تر و کوچک تر از سایر رزها می باشد اما بر خلاف ظرافتشان از گونه های دیگر رز مقاوم تر می باشند. رز مینیاتوری دارای تنوع زیادی می باشد که این تنوع مربوط به تعداد گلبرگ ها، رنگ گلها، تعداد گلهای روی هر شاخه و... می باشد. این گیاه از طریق قلمه و بذر تکثیر می شود.

آشنایی با گیاه رز مینیاتوری

شرایط لازم برای نگهداری گیاه رز مینیاتوری :

نور: نیاز به محیطی پر نور دارد که در طول روز 6تا8 ساعت نور دریافت کنند. نور ابتدای صبح برای گیاه رز مناسب می باشد.

دما: گیاه رز نسبت به باد های زمستان حساس می باشد و بهتر است در مکان های سردسیر در کنار دیوار کاشته شود.

رطوبت: در زمان گلدهی نیاز به رطوبت کمی دارد. در نگهداری گیاه رز نباید از غبار پاشی استفاده کرد.

آبیاری: هر چه سن گیاه کمتر باشد نیاز به آبیاری بیشتری دارد. گیاه رز نیاز آبی بالایی دارد و در هر بار آبیاری باید مقدار کافی آب به گیاه برسد و خاک گیاه تا عمق مرطوب شود. بهتر است آبیاری گیاه به صورتی باشد که برگهای گیاه خیس نشود.

خاک: نیاز به خاکی غنی و با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: در طی دوره رشدی نیاز به کوددهی منظم دارد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

آشنایی با گیاه رز مینیاتوری

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه رز مینیاتوری:

1-علت ایجاد لکه های قهوه ای و سیاه روی برگها و شاخه گل رز مینیاتوری چیست؟

علت ایجاد این لکه ها روی برگه بیماری قارچی می باشد که در صورتی که گسترش پیدا کند موجب ریزش برگها می شود. بهتر است زمانی که برگ ها ریزش پیدا می کنند جمع آوری شوند همچنین گیاه نیاز به تهویه ی مناسب دارد و بهتر است در طول روز نور مستقیم آفتاب دریافت کند تا احتمال آلودگی به این بیماری کاهش پیدا کند. درصورتی که آلودگی گسترش پیدا کند می توان از سموم قارچکش استفاده کرد.

2- علت ایجاد لکه های سفید رنگ روی برگای گیاه رز مینیاتوری چیست؟

علت این لکه ها بیماری قارچی سفیدک سطحی می باشد که در بین گیاهان رز بسیار شایع می باشد. اگر گیاه در شراط خنک و مرطوب قرار گیرد به این بیماری دچار می شود بهتر است در هنگام آبیاری برگهای گیاه خیس نشود همچنین مکان گیاه بصورتی باشد که آفتاب اول صبح به گیاه بتابد تا رطوبت برگها کاهش پیدا کند. در صورت آلودگی گیاه می توان از سموم قارچ کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

3- علت خشک شدن برگها و پوشش تار عنکبوتی پوشت برگ در گیاه رز مینیاتوری چیست؟

علت خشک شدن و تار عنکبوتی شدن برگها کنه تارتن می باشد این حشره با تغذیه از شیره گیاهی برگها را خشک می کند و پشت برگها پوششی مانند تار عنکبوت ایجاد می کند. این کنه در شرایطی که هوا سرد و خشک باشد بیشتر فعالیت می کند بهتر است آبیاری و رطوبت رسانی به گیاه به طور مرتب انجام  می شود. برای مبارزه با این کنه در صورتی که جمعیت کنه ها کم باشد می توان برگهای گیاه را با دستمال تمیز کرد اما اگر جمعیت این آفت زیاد باشد و خسارت زیاد باشد می توان از سموم کنه کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401