آشنایی با کشت برنج در خانه

ارسال شده در 20 اسفند ماه 1401

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آشنایی با کشت برنج در خانه

برنج با نام گیاه شناسی  Oryza sativa نوعی گیاه یکساله با اندازه بالغ تا 170 سانتی متر می باشد.کاشت برنج در خانه امکان پذیر است، اما باید در انتظارات خود واقع بین باشید شما نمی توانید برای بیش از یک یا دو وعده غذایی برنج برداشت کنید. کشت محصول قابل توجه برنج به فضای زیاد، آب و یک فصل رشد طولانی و گرم نیاز دارد. برنج باید در معرض نور کامل قرار گیرد. خاک های شنی، لومی و رسی با pH  خاک 5/5 تا 7 مناسب اند.

بذر: برای کشت برنج، برنج سفید موجود در فروشگاه مواد غذایی مناسب نیست، اما می توانید از برنج قهوه ای ارگانیک و یا همچنین بذر برنج از یک شرکت معتبر فروش بذر برای تامین بذر استفاده کنید.

شروع کشت برنج در داخل خانه: اگر در یک منطقه با آب و هوای گرم زندگی می کنید، باید کاشت برنج خود را حدود شش تا هشت هفته قبل از آخرین تاریخ ​​سرمازدگی در داخل خانه شروع کنید.

خیساندن دانه ها برای جوانه زدن: دانه های برنج باید تا 36 ساعت در آب تصفیه نشده (بدون کلر) خیس شوند. در این مدت، دانه های برنج باید کاملاً در آب غوطه ور شوند و حداقل یک بار آبکشی شوند. تشکیل یک ریشه کوچک از بذر نشان می دهد که جوانه زنی شروع شده است. دانه ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید 24 ساعت خشک شوند. هنگامی که دانه های برنج جوانه زدند، آنها را به مکانی منتقل کنید که بتوانید آنها را کشت کنید از مخلوط گلدانی غنی از کود استفاده کنید. بذر برنج جوانه زده را در عمق 2/1 سانتی متر بکارید. خیلی آرام خاک را با آب اشباع کنید تا سطح آب تقریباً به لبه برسد.  ظرف (گلدان) را در مکانی آفتابی قرار دهید. اگر شب ها سرد است، ظرف را به یک مکان گرم و محافظت شده منتقل کنید. مهمترین چیز این است که سطح آب را ثابت نگه دارید، بنابراین حداقل دو بار در روز آن را بررسی کنید. ساقه برنج به رشد خود ادامه می دهد و سر دانه ها را در اواسط ماه تیر در بیشتر مناطق ایجاد می شوند، در این مرحله رشد ساقه ها متوقف می شود. با خشک شدن خاک در ماه آینده، سر بذرها خشک می شوند و دانه ها قهوه ای می شوند.

وقتی سر دانه ها خشک شد و قهوه ای شد، کل ساقه ها را ببرید. آنها را با هم دسته کنید و به مدت سه تا چهار هفته در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب آویزان کنید تا خشک شوند. مرحله بعدی کوبیدن، برنج زدن و پوست کندن برنج انجام دستی بسیار خسته کننده است و به ابزارهای تخصصی نیاز دارد. اگر در مورد کشت برنج خود جدی هستید، ارزش آن را دارد که روی یک دستگاه خرمنکوب در مقیاس کوچک سرمایه گذاری کنید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401