آشنایی با کرم خاکی

ارسال شده در 26 دی ماه 1401

17 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

کرم خاکی با نام علمی Lumbricus terrestris در هر جایی یافت می‌شوند و طول آن‌ها معمولاً بیشتر از ۳ سانتیمتر است. آن‌ها بیشتر به رنگ صورتی قهوه‌ای یا صورتی تیره هستند.

آشنایی با کرم خاکی

 کرم خاکی روزانه به اندازه وزنشان خوراک می‌خورند و بیرون می‌دهند و این کودی بی همتا برای تقویت خاک می‌باشد. کرم خاکی به طور کلی اثرات مثبتی در خاک دارد یکی از ویژگی های مثبت کرم خاکی تغذیه حرکت این موجود در خاک می باشد کرم خاکی با تغذیه از برگهای پوسیده و کودهای پوسیده مواد الی تری را ایجاد و در دسترس گیاهان قرار می دهد همچنین حرکت در خاک باعث ایجاد منافذی در خاک می شود که ریشه گیاهان را هوادهی می کند و همچنین به حرکت خود خاک را جابجا کرده و باعث شخم زدن خاک می شود. البته تعداد بیش از حد کرم خاکی حالت انگلی پیدا می کند و از ریشه گیاه تغذیه کند. ورمی کمپوست، حاصل عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارشی گونه‌هایی از کرم خاکی است. نسبت کربن به نیتروژن این کود در مقایسه با سایر کودهای سبز مناسب‌تر است و بنابراین شرایط جذب عناصر مغذی برای گیاه در آن بهتر می‌شود.

همچنین بقایای کرم خاکی نه تنها از لحاظ میزان پروتئین، بلکه از لحاظ نوع اسید آمینه، بخصوص اسید آمینه لیسین، اهمیت زیادی دارد که خاک را برای گیاه غنی می کند.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401