آشنایی با کاکتوس زیگزاگ یا تیغ ماهی

ارسال شده در 08 تیر ماه 1401

156 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

کاکتوس استخوان ماهی با نام علمی Disocactus anguliger کاکتوس معمولی نیست این کاکتوس استوایی و اپی فیتیک بومی مکزیک است و برای آن دسته از دوستداران کاکتوس که شرایط مناسبی برای زنده نگه داشتن کاکتوس های معمولی بیابانی ندارند، عالی است ای کاکتوس بدون نور مستقیم خورشید خوب عمل می کند و در شرایط مرطوب رشد می کند، کاکتوس استخوان ماهی که به دلیل ساقه های دندانه دار منحصر به فرد خود مشهور است و معمولا به عنوان کاکتوس زیگ زاگ، کاکتوس ریکراک و کاکتوس ارکیده نیز شناخته می شود.

کاکتوس استخوان ماهی گیاهی می باشد که نیاز به رسیدگی کمی دارد و به عنوان یک گیاه آپارتمانی در داخل خانه به خوبی رشد می کند نیاز به نور روشن و غیر مستقیم برای رشد دارد و از شرایط مرطوب لذت می برد.

آشنایی با کاکتوس زیگزاگ یا تیغ ماهی

 

شرایط لازم برای نگهداری گیاه زامیفولیا:

نور:

در محیط طبیعی خود، کاکتوس استخوان ماهی زیر سایه انداز گیاهان دیگر رش می کند و غیر مستقیم دریافت می کند. هنگامی که در داخل خانه نگهداری می شود، به مکانی که چندین ساعت نور غیر مستقیم روشن دارد برای کاکتوس استخوان ماهی مناسب است.

دما :

کاکتوس استخوان ماهی که بومی محیط های جنگلی است، در شرایط گرم و مرطوب رشد می کند. دما را بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد برای رشد این گیاه مناسب می باشد.

رطوبت:

 این گیاه نیاز رطوبتی نسبتا بالایی دارد و بهتر است به طور مداوم رطوبت رسانشود.

آبیاری:

بر خلاف کاکتوس های بیابانی، کاکتوس استخوان ماهی به آبیاری منظم نیاز دارد. به عنوان یک قاعده کلی، باید زمانی که 3تا5 سانتیمتر خاک خشک شد، کاکتوس خود را آبیاری کنید و مهم است که آبیاری کاکتوس استخوان ماهی با آب خیلی سرد انجام نشود زیرا می تواند به ریشه ها شوک وارد کند همچنین کاکتوس‌های استخوان ماهی نیز به مواد شیمیایی موجود در آب شهری حساس هستند، بنابراین باید اجازه دهید آب  24 ساعت قبل از آبیاری کاکتوس بماند یا از آب مقطر استفاده کنید.

خاک:

به عنوان یک اپی فیت، کاکتوس استخوان ماهی به خاکی با زهکشی بالا، تهویه مناسب و غنی از مواد آلی نیاز دارد.

کود:

کاکتوس استخوان ماهی باید یک بار در اوایل بهار با کود مایع کاکتوس/ساکولنت کوددهی شود. 

آشنایی با گیثاه زیگزاگ یا تیغ ماهی

سوالات متداول در زمینه نگهداری کاکتوس تیغ ماهی:

1-علت سوختگی نوک و حاشیه برگها در گیاه کاکتوس تیغ ماهی چیست"؟

این گیاه نیاز رطوبت بالایی نسبت به سایر کاکتوس ها دارد و در صورتی که رطوبت کافی دریافت نکند حاشیه برگها دچار سوختگی می شود.

2-علت ایجاد لکه های گرد قهوه ای ری برگ گیاه کاکتوس تیغ ماهی چیست؟

علت ایجاد این لکه ها، بیماری قارچی می باشد این گیاه به دلیل نیاز رطوبتی که دارد مستعد بیماری های قارچی می باشد و بهتر است گیاه در جایی قرار گیرد که تهویه مناسب داشته باشد و در طول روز نور کافی دریافت کند تا قطرات شبنم و آب از روی گیاه تبخیر شود.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401