آشنایی با آفت شته

ارسال شده در 26 اردیبهشت ماه 1401

دسته بندی: آفات و بیماری ها
129 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

یکی از آفاتی که موجب خسارت در گیاهان آپارتمانی می شود حشره شته با نام علمی Aphids  می باشد. این حشره برخلاف کنه ها و برخی از حشرات ریز به خوبی دیده می شود. شته ها دارای رنگهای مختلف سبز، قرمز، سیاه و حتی زرد رنگ دیده می شود .شکل این حشره تخم مرغی شک می باشد به اندازه1تا10 میلیمتر می باشند. این حشره با تغذیه از شیره گیاهی سبب تضعیف گیاه می شود.

خسارت حشره شته

حشره بالغ دارای قطعات دهانی مکنده می باشد و در قسمت های از گیاه که بافت نرم تری دارد از شیره گیاهی تغذیه کرده و موجب تضعیف گیاه می شود. خسارت این حشره به صورت بد شکلی برگ و عدم رشد متقارن گیاه می باشد همچنین این حشره با تغذیه از شیره ی گیاه ماده ای بنام عسلک تولید می کند که این ماده سبب چسبناک شدن برگها و محل تغذیه شته شده و باعث آلودگی گیاه به قارچ فوماژین می شود.

روش های پیشگیری از آلودگی گیاه به شته

تنها روش پیشگیری تقویت گیاه می باشد همچنین گیاهان توجه به سلامت گیاه در هنگام خرید.

آشنایی با آفت شته

روش های مبارزه با شته

در صورتی که جمعیت حشره کم باشد می توان با اسپری کردن محلول آب وصابون باعث بسته شدن منافذ تنفسی حشره شد و این حشرات را از بین برد اما باید توجه شود که در هنگام اسپری کردن، محلول روی خاک نریزد زیرا سبب مسمومیت خاک می شود، همچنین بعد از گذشت 1یا 2ساعت برگها با دستمال تمیز پاک شوند.

در صورتی که جمعیت حشره بالا باشد برای کنترول این آفت می توان از سموم حشره کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401