علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

ارسال شده در 19 تیر ماه 1403

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آبیاری نامناسب: آبیاری بیش ازحد و آبیاری خیلی کم باعث زرد شدن برگ گیاهان می شود، پس متناسب با نیاز گیاه آبیاری کنید. برای تشخیص زمان مناسب آبیاری، با یک بند انگشت رطوبت خاک را در عمق 2 تا 3 سانتی متری امتحان کنیدو در صورت خشک بودن خاک در این منطقه، اقدام به آبیاری نمایید.

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

نور نامناسب: در اثر کمبود نور برگ های پایینی گیاه قبل از ریزش شروع به زرد شدن می کنند، در نتیجه نور محیط باید متناسب با نیاز گیاه باشد. نور مستقیم آفتاب هم باعث سوختگی و زرد شدن برگ ها می شود.

 

کمبود عناصر غذایی: کمبود عناصر غذایی از جمله نیتروژن، پتاسیم، کلسیم و آهن باعث زرد شدن و ریزش برگ ها می شود، در نتیجه کوددهی منظم انجام دهید.

 

شرایط دمایی نامناسب: دمای بالا یا پایین باعث زرد شدن برگ گیاهان اپارتمانی می شود، در نتیجه دمای محیط را باید متناسب با نیاز گیاه تنظیم کنید.

زرد شدن برگ گیاهان زینتی

پیری برگ ها: اگر برگ های قدیمی زرد می شوند، معموا به دلیل پیری آنها می باشد.

بیماری های گیاهی: بیماری های ناشی از هر یک از ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و نماتد ها نیز می تواند باعث زردی برگ در گیاه شوند.

آفات گیاهی: آفاتی مانند شته ها، شپشک ها، سفید بالک ها و کنه ها می توانند سبب زردی برگ گیاهان شوند.

جابجایی گیاه: جا به جا کردن گیاه بویژه زمانی که گیاه را از گل فروشی یا گلخانه به خانه منتقل می کنید و یا هنگام تعویض گلدان، ممکن است به گیاه تنش وارد شود، و برای مدت کوتاهی برگ های گیاه پژمرده و زرد شود.

کمبودها: گلدان کوچک و جای تنگ ریشه نیز موجب زرد شدن برگ ها می شود.

میزان اسیدیته ی خاک: اسیدیته نامناسب خاک هم می تواند سبب زردی برگ ها شود

همچنین عدم وجود زهکش مناسب در گلدان هم می تواند موجب زرد شدن برگ ها شود.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب